Antibiyotik pişik yapar mı?

Anneler ve babaların çocuklarını yetiştiriken en sık yaşadıkları sağlık problemlerden biride pişik.
Pişik sebebiyle cildinde batma, yanma ve kaşınma olan bebekler sürekli huzursuzluk yaşıyor ve ağlıyor. Tedavi edilmeyen pişiklerde, enfeksiyonlar oluşabiliyor. Uzmanlar, pişiğin tedavisinden önce oluşumunun engellenmesi gerektiğine vurgu yapıyor. Bebeklerin altının sıklıkla değiştirilmesi gerektiğini kaydeden uzmanlar, bilinçsiz antibiyotik kullanımının da pişiğe neden olduğunu belirtiyor.
  
Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi Deri ve Zührevi Hastalıklar Anabilim Dalı Başkanı Prof Dr Teoman Erdem, pişiğin derinin tahriş olması sonucu oluştuğunu söyledi. Pişiğin bebeklerin büyük bir bölümünde görüldüğünü anlatan Erdem; "Bebeklerde pişik çok sık görülüyor. Özellikle diş çıkarttıkları dönemde pişikleri artıyor. 'Neden pişiği bu kadar arttı? diye aile telaşlanıyor. Çocukta pişik varsa mutlaka altında bir problem vardır. Kolay kolay pişik oluşmaz. Bu tip durumlarda hekime götürüp tedavi ettirmek gerekiyor. Yoksa pişiklerin altından kalkılmıyor." dedi.
  
Star Gazetesi'ndeki habere göre, bebeklerinin altlarının sık değiştirilmemesi ve çok sık antibiyotik kullanımının pişiğe yol açtığını anlatan Erdem, şöyle konuştu; "Antibiyotik kullanımı büyük abdestin yapısını değiştiriyor. Buda bebeğin altını tahriş ediyor. Bilinçli antibiyotik kullanılması çok önemli. Her hasta olduğunda antibiyotik kullanmamak gerekiyor. Kullanımı mutlaka doktor kontrolünde olması lazım. Bunun yanında altının sık değiştirilmemesi de pişiğe neden oluyor. 'Ne kadar az bez kullanırsak o kadar az para harcarız' diye düşünen aileler var maalesef. Çocukların altı sıklıkla değiştirilmeli. Bekletmemek lazım, kaldıkça deri tahriş oluyor. Sık ve uygun bez değişimi önemli."

 

Yorum Yaz
Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !